Friday, December 28, 2012

Castravetii si solarul

         Cele sase plantute  erau mici si firave, nu promiteau foarte mult, le-am ciupit la frunza 4-5 si 8-9,  asa cum descrie Vasi pe blog. M-am hotarat sa le plantez  langa gardul nou construit, ca sa aiba un sprijin ferm si sa nu-i deranjam pe viitor.
Cand am ajuns la casuta insa, am observat ca vecinul din dreapta isi legase solarul si folia  de gardul cel nou facut de noi. M-am suparat putin si am bombanit in sinea mea, dar avand multe plante care asteptau sa le insurubam in pamant, mi-am vazut de treaba si nu m-am mai gandit la acest lucru .
         Locul de care vorbeam mai sus este in dreptul acestui  solar al vecinului, devenit astfel paravan, iar  sursa de apa fiind foarte aproape, plantele au  beneficiat zilnic  de apa.

         Am scos rasadurile la aer si am inceput sa le  plantez cu foi de ceapa, cenusa si coaja de ou la radacina, dupa sfatul lui Phlox postat pe Hobby Gradina. Trecuse de ora pranzului si am simtit ca in locul cu pricina este mai adapost si o temperatura mai ridicata fata de restul gradinii.
Intre timp vecinul m-a anuntat ca a legat solarul de gardul nostru si ca daca ne deranjeaza o sa dea jos sforile. Apoi, brusc, a schimbat subiectul .




Am revenit la gradina dupa cateva zile si am observat ca florile s-au transformat in castraveti mici si frumosi, si tulpinile au inceput sa se inalte promitator.



Castravetii au rodit din luna Mai pana tarziu, in luna Octombrie.
S-au urcat pe gard si de cate ori ajungeam in gradina,  ne intampinau zambitori. Nu s-au manat si au inflorit constant, chiar si in perioada de canicula. Au fost foarte crocanti si aromati, cu coaja subtire, chiar daca ramaneau mai mult timp neculesi nu se stricau .



Mirelun

3 comments: