Monday, March 11, 2013

Bobul si Ambrozia

Pentru Vasi



Un Bob de gradina  si o boaba de Mazare Ambrozie s-au gasit de curand, si si-au povestit despre calatoria lor. Mazarea sprintena si mai luminata a intrat prima in apa si s-a transformat intr-o perla frumoasa, alba, lucioasa si sidefata. Bobul nu s-a lasat mai prejos si a urmat-o in calatorie.



 Bobul la randul sau, s-a transformat intr-un voinic si impreuna mi-au marturisit, ca le este dor de soare si gradina, si sa o anunt pe Vasi, ca s-au hotarat, sa plece impreuna in calatorie.  Zis si facut, cu forte proaspete, s-au pus in pamant usor si afanat, cum numai ea stie sa manuiasca si au asteptat cateva zile: ambrozia mai putin, bobul ceva mai mult .






Impreuna au reusit, numai ei stiu cum, sa se regaseasca, nu stiu ce si-or spune acum, dar sigur le place impreuna, dupa cum arata si cum cresc.


 Cealalta pereche, ce n-a stat la rece, despre ei stiu doar ca  nu s-au intalnit , inca il mai asteptam  pe el.

 



Pentru cine nu cunoaste planta Bob (Vicia Fava), aflati ca este o planta uimitoare, frumoasa si folositoare, ale carei flori vrajeste orice gradinar, boabele si pastaile sunt grozav de bune in mancare, frunzele in salate, iar radacina creste cat tulpina si se spune ca alunga cartita. Iar Mazarea dulce Ambrozie (Mazarea dulce-Pisum sativum) este comestibila in totalitate, si vestita in lumea toata .

Va mai ofer aici, Informatii despre Bob si poze cu bobul din gradina mea , va amintiti dumneavoastra  povestea celor sase boabe, primite in dar, de la o doamna minunata.


Mirelun

9 comments:

  1. Mire, ai reusit sa ma emotionezi teribil!
    O poveste frumoasa spusa din suflet si atat de adevarata! Sunt fericita ca am ajuns dincolo de nivelul de simplu gradinarit pentru recolta musai. Acum vedem lucruri pe care altadata nici nu stiam ca exista, legatura si simpatia intre plante, cum sa te rogi sa iti germineze o samanta, cum sa facem deosebiri de soiuri, sa nu mai acceptam orice fir, numai sa fie gradina plina....multe, prea multe lucruri pentru care fereastra sufletului nostru s-a curatat de praf.
    Iti multumesc pentru dedicatie, si-a atins scopul!!!!!!
    Pupici!

    ReplyDelete
  2. Vigileaza neintrerupt: frunzele lor gustoase pre multi testosi, lanosi si alti lipiciosi ii atrag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru sfat Balaura, asa am sa fac, nu ma abat de la drumul trasat :)

      Delete
  3. Si mie mi-ai facut un cadou Mire: mi-a ramas inima la Susie a ta cu ochii negri, emblema blogului (si, trebuie sa recunosc, trec mereu pe-aici din cauza sufletului tau cald).
    Apoi, absolut intamplator, am gasit-o pe Susie, la Bricostrore... ! M-am bucurat tare. Am cumparat si zorele albastre si mov sa le pun alaturi de ea pentru contrast. Vroiam sa te intreb cum ai reusit tu s-o faci sa incolteasca, pt. ca la mine n-a vrut de prima data. Am pus-o in pastile de turba; oare trebuia sa conditionez semintele inainte ? E singura floare pe care o cultiv anul asta, pt. ca-n general nu cultiv plante anuale (pt. ca-s pieritoare); cultiv numai legume.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Lanti, pune bobitele de piper Susie:) in apa si tine-le 2-3 zile, apoi scurge apa si muta-le in frigider, intr-un borcan de sticla, acoperit,dar nu face ca mine:am uitat prazul in frigider si a incoltit acolo.(E poza la Praz). Apoi asezi semintele pe stratul de pamant si acoperi ghiveciul cu o sticla transparenta. La mine a iesit asa.

      Delete
  4. Multumesc mult, Mirelun. Vreau sa-ti spun ca am gasit si eu tataneasa, sau asa sper. Am gasit in Obor o tiganca batrana ca-n Ederlezi, care vindea plante medicinale, si-am rugat-o sa-mi aduca o radacina de tataneasa. Scumpa de ea a cautat prin paduri, pe unde-si cauta ea plantele, si-a gasit. Am plantat-o pe balcon si degraba a dat frunze, semn ca poate chiar sa fie tataneasa, pt. ca despre ea se zice ca-i asa plina de viata :) (ba chiar invaziva). Daca e, atunci o sa dau si eu mai departe cui are nevoie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vroiam sa-ti trimit calendarul, pentru viitoarele tale rasaduri, de aceea te rog sa-mi trimiti adresa ta de email.

      Delete
  5. în fotografia a treia e un paianjen?

    ReplyDelete